Ei menny tälle kaks vasenta jalkaa omistavalle millään ymmärrykseen.

Tehtiin perjantaina Tupoksessa pieniä 4-6 esteen ohjausharjoituksia. Yhden harjoituksen osana oli puolivalssin teko. Hyppyesteen yli piti ohjata puolivalssilla ja siitä sitten putkeen.Neljä kertaa yritin kun Minna ei antanut mun antaa periksi :D Tuli joko puolivalssi ilman käsiohjauksia tai sitten käsiohjaukset ilman puolivalssia tai sitten jotain ihan muuta…Veltto parka oli ihan ihmeissään,että mitähän tuo kartturi oikein haluaa.Ja Velttohan menee sinne minä yritän ohjata.Aivan liikaa liikkuvia osia minulle.

 

Opeteltiin myös neljä erilaista ohjausta A:lle…Velttohan tekee sillä juoksukontaktin.Sinällään minulle helppoa, kunhan muistan siinä sen,että kun ohjaa Velttoa kauempaa niin osaa ajoittaa sen seuraavan esteen ohjauksen siten,ettei Veltto hyppää sivulle liian aikaisten.Siihen Minna antoi hyvän vinkin miten sitä pystyy treeneissä treenaan.Ainakin viimeistään sitten kun kesällä saadaan se Reposelän treenikenttä avuksi harjoitteluun. Keinun ja puomin kontaktit onnistui hyvin ja keinulle on tullut jo hyvin vauhtiakin.

 

Pujotteluhan meillä alkaa olemaan hyvin hallussa,kunhan enemmän vaan saadaan tehtyä sitä silleen,että se sisältyy johonkin radan osaan,että näkis osaako Veltto hakeutua oikiaan väliin myös amatöörin viedessä. Ja kohtahan meillä alkaa täällä kotona olemaan osat omaan täysmittaseen pujoon (Kiitos TVL:n)

 

Lopuksi tehtiin kaksi kertaa pitempi rata,jos ei ollut niitä liikkuvia osia liikaa niin minunkin kaarrokset pysyi hyvin kuosissa (ja hallin seiniinkään ei tullut ilma-aukkoja) Liian pienessä tilassa jos minä joudun pyörimään,niin saan kyllä Velton vauhdin pysähtymään ihan kokonaan.Minun pitää liikaa keskittyä tuohon juoksemiseen,ettei hirveesti tule kiertoliikkeitä :) Eka rata meni ihan puhtaana nollana,ja sain Velttoon vauhtia…radassa oli koko valssi ja persjättö ja takaa kierto? Kellon kanssa juostessa sitten unohin kahen hypyn jälkeen,että piti ohjata putkeen,mutta virhettä ei tullut kun Veltto ei edennyt mihinkään,vaan katseli mun ylimääräisen Onnenpyörä pyörähdyksen ja osteli sillä välin kahteen kertaan kaikki vokaalit…varmaan mielessään reppana kuvitteli,että mitä kaikkea se joutuukaan mun kanssa kestämään.Uskomattoman paljon siihen tuhlaantui aikaa.No,loppurata meni ihan ok :) ja olihan tää vasta meidän yhteistyö osa kolme ja meikän kolmas tutustuminen agiliidon saloihin.KYLLÄ se on paljon helpompaa sieltä reunalta katsella. Toivottavasti en vaan laita ton Velton systeemejä ihan sekaisin siihen mennessä kun tuo oikia kartturi paranee :)

 

Kuntohan ei silleen kyllä lopu,mutta kieltämättä kun ei ole juossut 4 vuoteen,,niin jalat on ihan vähän tukossa ja täytyi jättää nuo sunnuntain treenit väliin…ei ihan heti kehtaa juosta itseä kokonaan tukkoon.Elekää nyt pyörtykö,mutta oon jopa vähän venytelly…Pakon eessä tosin…hih

 

Irvistämisiin täältä HuitsinNevadasta :)