Moikka moi :-)
Minun piti ruveta itse kirjoittamaan päiväkirjaa,kun tuo Anne ei saa aikaiseksi päivittää tuota meidän kotisivua...kun se on aina töissä ja minä kuulemma olen kotimiehenä joutilas käyttämään aikaani kertoilemalla mitä me täällä huitsin nevadassa hommaillaan.No,käyhän se toistaiseksi näin,ja eiköhän tuo saa aikaiseksi ne uudet kotisivut...kunhan opettelee ahkerasti.

Paljonhan tässä on tapahtunut kesän ja syksyn aikana.Suurimpana asiana tässä jännitän tuon vaimokkeeni odotusta,kun päätettiin Hipan ( Red Guard`s Icedream) kanssa perustaa perhe.Kävin taas tänään katsomassa Hipan odotusajan kuvia...voi mahoton,että oli reippaan kokoinen vatsa Hipalla.Rupesi vielä enemmän jännittämään,että montakohan pentusta sieltä on tulossa.En minä jaksa kaikkien edestä nakkisikareita syödä...Sillä olenhan kuitenkin PohjoisSuomen nirsoin corgi ;-)  Se on kuitenkin tärkeintä että kaikki menee hyvin...ja eiköhän se kuulu ja näy kun pentuset putkahtavat maailmaan...OLEN minä sitten sen verran ylpeä isä! Anne sanoi,että olen sen verran kuitenkin itse kakara,ettei se aijo minulle kaveria tänne ottaa...minussa on kuulemma välillä ihan tarpeeksi corgia tällähetkellä sille.Mutta jos ja kun kaikki menee hyvin niin...Anne työkaveri toivoo saavansa sieltä itselleen minun jälkeläisen.Ne kun tykkää minusta tosi paljon,ja kun vielä näkivät kuvia vaimokkeestani...niin ne ei kuulemma ole mistään muusta puhuneet...ku pojastani nimeltään.... ;-)  Anne kyllä oli ehottanut,että laittaisivat nimeksi Vätys...olis kuulemma ollut kiva kulkea kylillä ja esitellä meidät että: "tässä on Veltto ja hänen poika Vätys"...meijän lapsista ei kyllä tule mitään Vätyksiä...Sillä on vähän kumma huumorin taju välillä...sitä pittää ymmärtää...aikuinen ihiminen ja täyttä ymmärrystä vailla :-)

Olishan tuo kaveri ollut mukava saada tänne,kun tuo meidän Väinö muutti kaupunkiin.Me sovittiin sen kanssa,että minä jään tänne ja Väinö käy sitten aina täällä välillä.On minulla sitä kova ikävä,kun kukaan muu ei ossaa minua ajaa samalla lailla takkaa kun Väinö...Paitsi tietenki Anne...sillon kun me käydään pyöräretkellä.Sitä on tosi mukava huuattaa tuolla pitkin mettäpolkuja...näkisittepä kun se polokee yli mättäiden ja kivien,kun minä vähän sitä kiusaan.Se ottaa aina nuo minun ajohommat niin tosissaan.Kyllä kai minä tajuan,että linnuilla on siivet,etten minä niitä kiinni saa.Vähän aikaa sitten minä huuatin sitä oikein kunnolla,kun otin pikku spurtit yhen ison pöllön perässä...piti sitten lopettaa kun Annella rupes naamakin punottaan ku paloautolla,äänihän sillä oli niinku perässä olis tullu 10 paloautoa.Hävetti kyllä sen puolesta...ihime,ettei kyläläiset oo kyselly mittään.Vai muutettiinkohan me sen takia tänne,että sillä on niin mahoton huuto?olen kyllä luvannut olla kiusaamatta sitä,mutta minkäs teet...se on niin mukavaa :-)

Niinkus mennään tuonne ulos nyt iltaisin.Arvatkaa onko sillä silimät sirrillä,ja kuin se yrittää kuunnella vanhoilla kuuroilla korvillaan,kun minä vähän kuonolla nuuskutan ja kasia teen...parasta siihen on ku vielä vähän muka murisen,niin se kattelee jo kätteen jottain pitempää.Siis onhan meillä tosi pimiää,varsinki nyt kun ei ole lunta maassa,ja lähimmät katuvalot on 5km päässä,onhan meillä sähköt :-) mutta jos valot sammus...ei taijettas törmäilemättä sisälle löytää...Toisaalta olen kyllä sille tolkuttanut,että jos joku sen pimiässä vie,niin kyllä se mulle sen valoisalla pallauttaa...meinas mokoma tykätä huonoa.

Nyt pittää laittaa nukkumaan...kun minun pitäs saada huomenna Anne aikasten ylös...pitäs vaihtaa talavirenkaat,ja käyä kaupassa ostaan jottain hyvää minulle.Anne voi ihan hyvin olla laihiksella,jotta jaksetaan kulkia tuolla metissä....TÖRMÄILEMISIIN